רצח חבר הכנסת חמאד אבו רביע


אחת הרציחות הפוליטיות הנשכחות בישראל היא רצח חבר הכנסת חמאד אבו רביע.
 אבו רביע, היה פוליטיקאי ואיש ציבור בדואי. בנוסף היה שיח' שבט אבו רביע. כהן כחבר כנסת מטעם הרשימה הערבית המאוחדת- רשימת בני מיעוטים שהייתה מפלגת לווין של המערך.
 במפלגה היה הסכם רוטציה, לפיו חברי הכנסת יכהנו לפרק זמן של שנה, ויתפטרו למען הבא אחריהם ברשימה. חמאד אבו רביע החליף ברוטציה את חבר הכנסת סיף א- דין זועבי. הבא אחרי ברשימה היה השיח' הדרוזי ג'אבר מועדי מכפר ירכא. כשהסתימה שנה למועד כהונתו סרב אבו רביע להתפטר. מועדי פנה לבית המשפט העליון, אך בית המשפט סרב לכפות את פיטוריו של אבו רביע.
ב12 בינואר 19811, סיים אבו רביע יום עבודה בכנסת, בו נפגש בין השאר עם שמעון פרס. הוא נסע עם מכוניתו למלון הולילנד בשכונת בית וגן, בו נהגו להתאכסן חברי הכנסת באותה תקופה. בשעה 20:30 שמע שומר המלון יריות. הוא הבחין בג'יפ צבאי מתחמק מהמקום, נגד כיוון הנסיעה.
אבו רביע נמצא במכוניתו ללא רוח חיים.  חמישה כדורים פגעו בגופו, ומכוניתו רוססה בכדורים.
שנים מבניו של מועדי סייף והאיל נמצאו אשמים ברצח. הבן שלישי דהאש  שכהן באותו זמן כמפקד כלא שכם, זוכה מרצח, אך הואשם בעבירות קלות יותר.
חבר הכנסת ג'אבר מועדי כהן בתפקידו עד פיזור הכנסת התשיעית כעבור חצי שני.
 ג'אבר מועדי סרב להתפטר מתפקידו על אף הלחץ שהופעל עליו. הוא טען שהרצח לא נעשה על דעתו.
דהאש השתחרר מהכלא בשנת 19844 אחרי שסיים לרצות את מאסרו. סייף והאיל מועדי קבלו חנינה מהנשיא חיים הרצוג בשנת 1991 והשתחררו אחרי עשר שנות מאסר.

לפוסט בפייסבוק





תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטולטקים

טבח סנט ברייס

מלטה יוק