אן מקייב מלכת צרפת

אנרי הראשון מלך צרפת התאלמן מאשתו, המלכה מתילדה מפריזיה. משלחות דיפלומטיות נשלחו לכל רחבי אירופה, כדי למצוא לצרפת מלכה חדשה. בסופו של דבר נמצאה הכלה, אנה בתו של ירוסלב החכם, נסיך קייב, ושל הנסיכה השוודית אינגגרד אולפסדוטר. הם התחתנו ב19 במאי 1051. בשנת 1054 חל קרע בין האפיפיור לפטריאכים של הכנסיות המזרחיות. אנה מקייב, על אף היותה ילידת מדינה שתמכה בפטריאכים הפורשים, העדיפה לצדד דוקא בעמדת הקתולים לצד בעלה המלך. בעקבות כך התנתקו היחסים עם משפחתה.
אנה מקייב, שכונתה בידי הצרפתים גם אנייס מצרפת, הביאה לצרפת מקייב את ספר התפילה שנקרא "ספר התפילה של ריימס" עליו נשבעו בקתדרלת ריימס כמעט כל מלכי צרפת מאז. היא נודעה כמלכת צרפת הראשונה שידעה קרוא וכתוב.
לזוג נולדו ארבעה ילדים, שהחשוב שבהם היה יורש העצר פיליפ- ששמו היווני לא היה מקובל במערב אירופה, עד שהובא לשם בידי אן מקייב.
בשנת 1060 מת המלך אנרי ופיליפ הראשון בן השבע הומלך על צרפת. אן מקייב מונתה לעוצרת, ובכך הפכה לשליטה בפועל הראשונה של צרפת.
בשנת 1062 נחטפה בידי ראול דה ולואה, שאלץ אותה להתחתן אתו בשנת 1063. בשנת 1074 הוא מת, ואנה חזרה לחצר המלך הצרפתי. לגבי סוף חייה של אנה הפרטים לא ברורים. לפי מקור אחד מתה באמיין שבצרפת בשנת 1075. לפי מקור אחר חזרה לקייב שם מתה בארמון הנסיכים בשנת 1089.
תמונות:
1. אנה מקייב
2. פרסקו מכנסיית סופיה הקדושה מקייב בו רואים את משפחת הנסיכים אנה היא השמאלית מכולם.
3. תעודה חתומה בידי אנה ובנה המלך פיליפ, שימו לב לחתימתה באותיות קיריליות
לפוסט בפייסבוק


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטולטקים

טבח סנט ברייס

מלטה יוק